Разгледжана на паседжанні Савета ўстановы пратакол № 1 ад 01.09.2022 |
ЗАЦВЕРДЖАНА загадам дырэктара дзяржаунай установы адукацыi Руднямарымонауская базавая школа Гомельскага раёна” ад 01.09.2022 № 157 |
ПРАВІЛЫ
ўнутранага распарадку для навучэнцаў
І. АГУЛЬНЫЯ ПАЛАЖЭННІ
1.1. Сапраўдныя правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў (далей – Правілы) распрацаваны ў адпаведнасці з Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі (далей – Кодэкс), пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 20.12.2011 № 283 (са змяненнямі і дапаўненнямі) “Аб зацвярджэнні Палажэння аб установе агульнай сярэдняй адукацыі” і іншымі нарматыўнымі прававымі актамі.
1.2. Правілы ўсталёўваюць нормы паводзін навучэнцаў у будынку і на тэрыторыі ўстановы адукацыі з мэтай стварэння абстаноўкі, якая спрыяе паспяховаму навучанню кожнага навучэнца, выхаванню павагі да яго асобы і яго правах, развіццю культуры паводзін і навыкаў зносін, падтрыманню парадку ва ўстанове адукацыі.
1.3. Згодна з Правіламі ўсе навучэнцы маюць аднолькавыя правы і абавязкі, нясуць аднолькавую адказнасць за парушэнне нормаў паводзін ва ўстанове адукацыі.
1.4. У адпаведнасці з дадзенымі Правіламі ва ўстанове да пачатку новага навучальнага года распрацоўваюцца Правілы ўнутранага распарадку для навучэнцаў, якія ўзгадняюцца Саветам установы і зацвярджаюцца дырэктарам.
1.5. Змены і дапаўненні ў Правілы ўносяцца ў парадку, вызначаным падпунктам 1.4. сапраўдных Правілаў.
1.6. Правілы даводзяцца да ведама педагагічных работнікаў установы адукацыі на першым пасяджэнні педагагічнага савета або нарадзе пры дырэктару новага навучальнага года, усіх навучэнцаў установы адукацыі на першай класнай гадзіне новага навучальнага года, а іх законных прадстаўнікоў на першым бацькоўскім сходзе новага навучальнага года (пад роспіс).
1.7. Правілы распаўсюджваюцца на ўсіх навучэнцаў установы адукацыі.
1.8. Правілы размяшчаюцца ў даступным для агляду ўсімі ўдзельнікамі адукацыйнага працэсу месцы і на афіцыйным сайце ўстановы адукацыі.
2. АСНОЎНЫЯ ПРАВЫ НАВУЧЭНЦАЎ
2.1. Навучэнцы маюць права на:
2.1.1 атрыманне адукацыі ў адпаведнасці з адукацыйнымі праграмамі агульнай сярэдняй адукацыі;
2.1.2. стварэнне спецыяльных умоў для атрымання адукацыі з улікам асаблівасцей іх псіхафізічнага развіцця;
2.1.3. атрыманне дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі ў адпаведнасці з Кодэксам i ў парадку, якi вызначаецца Палажэннем аб установе дадатковай адукацыі дзяцей і моладзі, зацверджаным пастановай Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь ад 25.07.2011 № 149;
2.1.4. павагу сваёй чалавечай годнасці, абарону ад прымянення фізічнага і (або) псіхічнага гвалту, жорсткага, грубага або зневажальнага абыходжання, прыніжэння;
2.1.5. ахову жыцця і здароўя падчас адукацыйнага працэсу;
2.1.6. карыстанне падручнікамі (навучальнымі дапаможнікамі) у адпаведнасці з заканадаўствам;
2.1.7. бясплатнае карыстанне бібліятэкай, вучэбнай і спартыўнай базай установы адукацыі;
2.1.8. удзел у кіраванні ўстановай адукацыі ў адпаведнасці са Статутам установы адукацыі (далей – Статут);
2.1.9. адпачынак на перапынках, арганізацыю вольнага часу падчас канікул;
2.1.10. стварэнне спрыяльных умоў для самаадукацыі;
2.1.11. аб'ектыўную ацэнку ведаў;
2.1.12. захаванне месца ва ўстанове адукацыі ў выпадку накіравання для навучання і лячэння ў санаторную школу-інтэрнат;
2.1.13. навучанне на ўроках фізічнай культуры і здароўя ў адпаведнасці з групай здароўя;
2.1.14. наведванне стымулюючых і (або) падтрымліваючых заняткаў;
2.1.15. выбар факультатыўных заняткаў у межах устаноўленай вучэбным планам установы адукацыі колькасці гадзін факультатыўных заняткаў і з улікам максімальнай дапушчальнай нагрузкі на аднаго вучня, усталяванай спецыфічнымі санітарна-эпідэміялагічнымі патрабаваннямі да ўтрымання і эксплуатацыі ўстаноў адукацыі;
2.1.16. вывучэнне асобных вучэбных прадметаў на павышаным узроўні ў адпаведнасці з вучэбным планам установы адукацыі;
2.1.17. атрыманне дадатковых адукацыйных паслуг (у тым ліку платных) з ліку паслуг, якія аказваюцца ўстановай адукацыі;
2.1.18. атрыманне гарачага харчавання ў парадку, вызначаным заканадаўствам;
2.1.19. удзел у алімпіядах, конкурсах, турнірах, канферэнцыях і іншых адукацыйных мерапрыемствах, спартыўна-масавых, фізкультурна-аздараўленчых, іншых мерапрыемствах;
2.1.20. заахвочванне за поспехі ў вучэбнай, спартыўна-масавай, грамадскай, навуковай дзейнасці, а таксама ў адукацыйных мерапрыемствах;
2.1.21. атрыманне сацыяльна-педагагічнай падтрымкі і псіхалагічнай дапамогі;
2.1.22. ўдзел у дзіцячых, маладзёжных і іншых грамадскіх аб'яднаннях, дзейнасць якіх не супярэчыць заканадаўству Рэспублікі Беларусь;
2.1.23. удзел у органах вучнёўскага самакіравання ва ўстанове адукацыі;
2.1.24. абарону ад любых супрацьпраўных замахаў;
2.1.25. недатыкальнасць асобы.
2.2. Іншыя правы навучэнцаў устанаўліваюцца Кодэксам, іншымі актамі заканадаўства, устаноўчымі дакументамі і іншымі лакальнымі нарматыўнымі прававымі актамі ўстановы адукацыі.
3. АСНОЎНЫЯ АБАВЯЗКІ НАВУЧЭНЦАЎ
3.1. Навучэнцы абавязаны:
3.1.1. выконваць Статут, выконваць рашэнні Савета ўстановы адукацыi, iншых органаў самакіравання ўстановы адукацыі, Правілы, патрабаванні адміністрацыі і педагагічных работнікаў;
3.1.2. знаходзіцца ва ўстанове адукацыі на працягу часу, прадугледжанага раскладам заняткаў (навучальных, факультатыўных, аб'яднанняў па інтарэсах, іншых).
3.1.3. Пакідаць тэрыторыю ўстановы адукацыі падчас заняткаў толькі з дазволу класнага кіраўніка (дзяжурнага адміністратара);
3.1.4. добрасумленна і адказна адносіцца да засваення зместу вучэбных праграм па вучэбных прадметах, праграм выхавання, своечасова і якасна выконваць хатнія заданні, грамадскія даручэнні;
3.1.5. наведваць класныя і інфармацыйныя гадзіны;
3.1.6. удзельнічаць у мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
3.1.7. вырашаць спрэчныя і канфліктныя пытанні на прынцыпах узаемнай павагі, з улікам меркаванняў усіх (іншых) удзельнікаў спрэчкі. Пры неабходнасці звяртацца за дапамогай да настаўніка, класнага кіраўніка, спецыялістаў сацыяльна-педагагічнай і псіхалагічнай службы, адміністрацыі ўстановы адукацыі;
3.1.8. беражліва адносіцца да маёмасці ўстановы адукацыі, падтрымліваць чысціню і парадак ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі; беражліва адносіцца да энергарэсурсаў, берагчы цяпло, электрычнасць, ваду;
3.1.9. паважаць гонар і годнасць усіх удзельнікаў адукацыйнага працэсу, работнікаў установы адукацыі;
3.1.10. клапаціцца пра сваё здароўе, бяспеку і жыццё тых, хто знаходзіцца побач, імкнуцца да маральнага, духоўнага і фізічнага развіцця, самаўдасканалення;
3.1.11. неадкладна паведамляць настаўніку (класнаму кіраўніку) або дзяжурнаму настаўніку (члену адміністрацыі) аб атрыманні мікратраўмы, траўмы або пагаршэнні агульнага стану свайго здароўя на ўроках, занятках ці пры правядзенні мерапрыемстваў (пазакласных, пазашкольных, спартыўна-масавых, грамадска-карыснай працы);
3.1.12. загадзя (напярэдадні або за некалькі дзён) паведамляць класнаму кіраўніку пра запланаваныя наведванні ўстановы аховы здароўя; у экстраных (незапланаваных) выпадках адсутнасці на ўроках неадкладна паведамляць класнаму кіраўніку аб факце і прычыне сваёй адсутнасці;
3.1.13. размяшчаць прылады сувязі, інтэрнэт-сувязі перад пачаткам навучальных заняткаў у школьным партфелі навучэнца, папярэдне паставіўшы дадзеныя прылады на бязгучны рэжым;
3.1.14. прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, выкарыстоўваць адзенне для заняткаў фізічнай культурай паводле санітарных нормаў, спецыяльную вопратку на ўроках працоўнага навучання, мерапрыемствах грамадска-карыснай працы;
3.1.15. мець на ўроках неабходныя навучальныя прыналежнасці;
3.1.16. мець акуратна і разборліва падпісаныя працоўныя сшыткі і сшыткі для кантрольных работ па прадметах;
3.1.17. акуратна і разборліва запісваць у дзённік расклад урокаў на тыдзень наперад, у канцы кожнага ўрока – дамашняе заданне, падаваць дзённік для выстаўлення адзнак, атрыманых на навучальным занятку;
3.1.18. кожны тыдзень здаваць дзённік на праверку класнаму кіраўніку;
3.1.19. прадстаўляць дзённік па першым патрабаванні педагагічнага работніка ўстановы адукацыі;
3.1.20. выконваць правілы паводзін у бібліятэцы і правілы карыстання бібліятэчным фондам.
3.2. Навучэнцам ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі катэгарычна забараняецца:
3.2.1. курыць, ужываць алкагольныя (слабаалкагольныя) напоі і піва, таксічныя і наркатычныя рэчывы, выкарыстоўваць нецэнзурныя выразы, спазняцца на навучальныя заняткі без уважлівых прычын, наносіць шкоду маёмасці ўстановы адукацыі і іншых асоб;
3.2.2. прыносіць агнястрэльную зброю любога віду, газавую зброю, боепрыпасы любога выгляду або выбуховыя рэчывы (альбо іх імітатары або муляжы), халодную зброю, колючыя, сякучыя, рэжучыя прадметы (альбо іх імітатары або муляжы), хімічныя, атрутныя, вогненебяспечныя рэчывы, тытунёвыя вырабы, электронныя сістэмы курэння, вадкасці для электронных сістэм курэння, сістэмы для спажывання тытуню, запалкі, запальніцы, алкагольныя, слабаалкагольныя напоі або піва, наркатычныя сродкі, псіхатропныя рэчывы, іх прэкурсоры і аналагі, таксічныя або іншыя адурманьваючыя рэчывы і прэпараты, якія могуць нанесці шкоду маёмасці і здароўю ўсіх акружаючых, а таксама прыналежнасці для азартных гульняў;
3.2.3. парушаць дысцыпліну ў ходзе адукацыйнага працэсу, прымяняць фізічную сілу і абразы ў дачыненні да іншых яго ўдзельнікаў;
3.2.4. не выконваць патрабаванні педагагічных работнікаў;
3.2.5. прапускаць заняткі без уважлівых прычын і своечасовага інфармавання класнага кіраўніка альбо дзяжурнага адміністратара з наступным прад'яўленнем адпаведнага дакумента класнаму кіраўніку;
3.2.6. карыстацца прыладамі мабільнай сувязі, інтэрнэт-сувязі, музычнымі калонкамі, гульнявымі прыладамі падчас адукацыйнага працэсу без дазволу педагогаў;
3.2.7. прапагандаваць, захоўваць і распаўсюджваць з дапамогай мабільнай, інтэрнэт-сувязі інфармацыю, якая змяшчае жорсткасць, гвалт;
3.2.8. праводзіць здымкі падчас правядзення вучэбных заняткаў, класных гадзін, пазакласных мерапрыемстваў без дазволу адміністрацыі, класнага кіраўніка, настаўнікаў-прадметнікаў;
3.2.9. размаўляць падчас вучэбных заняткаў, выкрыкваць нецэнзурныя словы і выразы, адцягваць увагу самому і іншых навучэнцаў, перашкаджаць правядзенню вучэбнага занятка;
3.2.10. ужываць падчас вучэбных заняткаў ежу і напоі;
3.2.11. перасаджвацца за іншую парту без дазволу настаўніка;
3.2.12. рабіць якія-небудзь запісы ў падручніках, вырываць з іх старонкі;
3.2.13. падчас вучэбных заняткаў і перапынкаў паміж імі гуляць у азартныя гульні, праводзіць аперацыі спекулятыўнага характару;
3.2.14. пакідаць установу адукацыі да заканчэння вучэбных заняткаў без ўзгаднення з класным кіраўніком і (або) адміністрацыяй установы.
4. ПАТРАБАВАННІ ДА ЗНЕШНЯГА ВЫГЛЯДУ НАВУЧЭНЦАЎ
4.1. Навучэнцы абавязаны прытрымлівацца дзелавога стылю адзення, прызначанага для наведвання імі навучальных заняткаў ва ўстанове адукацыі.
4.2. Савет установы адукацыі мае права выбару мадэлі, колеру і якасці тканін, з якіх вырабляецца адзенне дзелавога стылю.
4.3. Адзенне дзелавога стылю, як правіла, уключае вялікі выбар элементаў, якія можна камбінаваць (пінжак, камізэлька, кашуля, спадніца, штаны, сарафан, блуза, сукенка і інш.), А таксама можа ўключаць гальштук (значок, эмблему, шаўрон) з лагатыпам установы адукацыі.
У зімовы час у камплект адзення могуць уваходзіць трыкатажны швэдар ці камізэлька.
4.4. Пры наведванні вучнямі навучальных заняткаў не дапускаюцца:
4.4.1. спартыўная вопратка і абутак, прызначаныя для заняткаў фізічнай культурай і спортам;
4.4.2. рэчы, якія маюць яркія, выклікаючыя малюнкі;
4.4.3. бруднае, мятае (неахайнае) і іншае адзенне, не прызначанае для наведвання ўстановы адукацыі;
4.4.4. джынсы, кароткія сукенкі і спадніцы;
4.4.5. верхняе адзенне і галаўныя ўборы;
4.4.6. багацце біжутэрыі, наяўнасць пірсінгу, яркага экстравагантнага макіяжу і колеру валасоў, святочных прычосак і аксесуараў, якія адлюстроўваюць сімволіку музычных гуртоў і розных кірункаў маладзёжнай субкультуры і спартыўных клубаў.
4.5. Спрэчныя пытанні, звязаныя са знешнім выглядам навучэнца, вырашае адміністрацыя ўстановы адукацыі.
5. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ НАВУЧАЛЬНЫХ ЗАНЯТКАЎ
5.1. Навучальныя заняткі, класныя і інфармацыйныя гадзіны праводзяцца па раскладзе, зацверджаным кіраўніком установы адукацыі, і з'яўляюцца абавязковымі для наведвання ўсімі навучэнцамі.
5.2. У выпадку невыканання дамашняга задання па якой-небудзь прычыне навучэнец да пачатку ўрока абавязаны паведаміць пра гэта настаўніку.
5.3. Не пазней чым за 2 хвіліны да пачатку ўрока кожны навучэнец:
5.3.1. займае месца ў навучальным кабінеце (класе), вызначанае класным кіраўніком;
5.3.2. рыхтуе неабходныя для работы на ўроку падручнікі і навучальныя прыналежнасці;
5.3.3. ставіць на бясшумны рэжым прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі), кладзе яе ў школьны партфель.
5.4. Пры ўваходзе настаўніка ў клас навучэнцы ўстаюць у знак прывітання.
5.5. Навучэнец, які спазніўся на ўрок, абавязаны растлумачыць настаўніку прычыну спазнення.
5.6. Падчас урока навучэнцы ўважліва слухаюць тлумачэнні настаўніка і адказы іншых навучэнцаў, не дапушчаючы каментароў і рэплік з месца.
5.7. Пры адказе на пытанне настаўніка навучэнец ўстае. З дазволу настаўніка магчымы адказ з месца.
5.8. Пра сваю гатоўнасць да адказу альбо аб узнікненні ў ходзе тлумачэння настаўнікам матэрыялу пытанніяў навучэнец інфармуе, падымаючы руку.
5.9. Дапаўненні і выпраўленні адказаў іншых навучэнцаў магчымыя толькі з дазволу настаўніка.
5.10. Падчас правядзення кантрольных і самастойных работ навучэнец выконвае іх самастойна. Дапамога іншых навучэнцаў не дапускаецца. Дазваляецца карыстацца толькі тымі матэрыяламі, якія пералічаныя настаўнікам.
5.11. У выпадку парушэння гэтых правілаў настаўнік мае права забраць у навучэнца работу і ацаніць толькі тую частку, якая выканана навучэнцам самастойна.
5.12. Выкананне патрабаванняў настаўніка на ўроку з'яўляецца для навучэнцаў абавязковым і безумоўным.
5.13. У выпадку, калі навучэнец не выконвае патрабаванні настаўніка, парушае дысцыпліну падчас урока, настаўнік інфармуе пра гэта дзяжурнага адміністратара і навучэнец пакідае ўрок у суправаджэнні дзяжурнага адміністратара.
5.14. У выпадку, калі патрабаванні настаўніка парушаюць правы навучэнца, апошні можа праінфармаваць аб гэтым дзяжурнага адміністратара.
5.15. Дзяжурны адміністратар выклікае ва ўстанову адукацыі законнага прадстаўніка вучня, а пры неабходнасці – супрацоўніка тэрытарыяльнага органа ўнутраных спраў.
5.16. Дзяжурны адміністратар пасля вывучэння сітуацыі мае права дазволіць вучню прысутнічаць на наступных уроках.
5.17. У выпадку, калі законны прадстаўнік не прыбывае ва ўстанову адукацыі ў кароткі тэрмін, дзяжурны адміністратар мае права забраць навучэнца з любога наступнага ўрока для разгляду па прыбыцці законнага прадстаўніка ва ўстанову адукацыі.
5.18. Падчас урока навучэнец павінен сачыць за сваёй паставай.
5.19. Званок аб заканчэнні ўрока даецца для інфармавання настаўніка і навучэнцаў аб заканчэнні занятка. Навучэнцы пакідаюць клас толькі з дазволу настаўніка.
5.20. Для заняткаў на ўроках фізічнай культуры і здароўя навучэнцы пераапранаюцца ў спартыўную форму.
5.21. Па заканчэнні ўрока навучэнцы наводзяць парадак на працоўным месцы.
5.22. У выпадку пропуску заняткаў па хваробе навучэнец або законныя прадстаўнікі інфармуюць класнага кіраўніка аб прычыне адсутнасці ў вуснай форме.
5.23. У дзень выхаду на заняткі навучэнец прад'яўляе тлумачэнні аб уважлівай прычыне пропуску заняткаў.
5.24. Уважлівай прычынай лічыцца:
5.24.1. хвароба навучэнца, наведванне ўрача (прад’яўляецца адпаведная медыцынская дакументацыя);
5.24.2. экстранныя выпадкі ў сям'і, якія патрабуюць асабістага ўдзелу (пацвярджаюцца заявай законных прадстаўнікоў);
5.24.3. пропуск заняткаў па дамоўленасці з адміністрацыяй (па пісьмовай заяве законных прадстаўнікоў);
5.24.4. удзел у прадметных алімпіядах, спаборніцтвах і іншых мерапрыемствах (вызначаецца загадам ўстановы адукацыі).
5.25. Дзяжурства навучэнцаў:
5.25.1. ва ўстанове адукацыі з ліку навучэнцаў VI-IX класаў прызначаюцца дзяжурныя, якія дапамагаюць дзяжурнаму адміністратару, дзяжурнаму настаўніку падтрымліваць дысцыпліну падчас перапынкаў, чысціню і парадак ва ўстанове;
5.25.2. у кожным класе прызначаецца ў адпаведнасці з графікам дзяжурны па класе, які падчас перамены дапамагае настаўніку падрыхтаваць клас да ўроку: раздае навучальныя дапаможнікі і сшыткі вучняў, дапамагае падрыхтаваць да ўрока іншыя вучэбна-метадычныя дапаможнікі;
5.25.3. з ліку навучэнцаў VI-IX класаў прызначаюцца дзяжурныя па сталовай, якія перад раздачай ежы мыюць рукі з мылам, апранаюць галаўныя ўборы, фартухі.
6. ПАРАДАК ЗНАХОДЖАННЯ НАВУЧЭНЦАЎ НА ПЕРАПЫНКАХ
6.1. Перапынак прызначаны:
6.1.1. для пераходу ў іншы кабінет (пры неабходнасці) у адпаведнасці з раскладам вучэбных заняткаў;
6.1.2. адпачынку і фізічнай размінцы;
6.1.3. прыёму ежы;
6.1.4. праветрання класа, для чаго навучэнцам неабходна выйсці з класа;
6.1.5. падрыхтоўкі да ўроку, іншага.
6.2. Пры руху па калідорах, лесвіцах, праходах навучэнцам неабходна прытрымлівацца правага боку.
6.3. Падчас перапынкаў навучэнцам забараняецца:
6.3.1. шумець, перашкаджаць адпачываць іншым, бегаць па лесвіцах, паблізу аконных праёмаў і ў іншых месцах, не прыстасаваных для гульняў;
6.3.2. штурхаць адзін аднаго, кідацца прадметамі і прымяняць фізічную сілу для вырашэння любых канфліктных сітуацый;
6.3.3. катацца ва ўстанове адукацыі і на яе тэрыторыі на роварах, самакатах і іншых сродках перамяшчэння;
6.3.4. ужываць непрыстойныя выразы і жэсты ў адрас іншых навучэнцаў, іншых асоб, запалохваць, займацца вымагальніцтвам. Парушэнне дадзенага пункта цягне за сабой прымяненне мер, прадугледжаных заканадаўствам Рэспублікі Беларусь.
7. МЕСЦЫ МАСАВАГА ЗНАХОДЖАННЯ
7.1. Сталовая
7.1.1. у сталовую навучэнцы ходзяць арганізавана;
7.1.2. навучэнцы выконваюць правілы гігіены: уваходзяць у памяшканне сталовай без верхняй вопраткі, мыюць рукі перад ежай;
7.1.3. навучэнцы выконваюць патрабаванні работнікаў сталовай, праяўляюць увагу і асцярожнасць пры атрыманні і ўжыванні гарачых і вадкіх страў;
7.1.4. ужываць стравы, напоі, прадукты харчавання дазваляецца толькі ў сталовай. Падчас прыёму ежы навучэнцы павінны выконваць культуру харчавання;
7.1.5. Кожны навучэнец прыбірае за сабой сталовыя прыналежнасці і посуд у спецыяльна адведзенае месца.
7.2. Спартыўная зала
7.2.1. заняткі ў спартыўнай зале арганізуюцца ў адпаведнасці з раскладам яго работы;
7.2.2. наведванне заняткаў у спартыўнай зале дапускаецца толькі ў спартыўнай форме і зменным абутку;
7.2.3. забараняецца знаходзіцца ў спартыўнай зале без настаўніка або іншага педагагічнага работніка;
7.2.4. заняткі ў пазаўрочны час у спартыўнай зале арганізуюцца па графіку.
7.3. Санітарныя пакоі
7.3.1. пры карыстанні санітарнымі пакоямі навучэнцы павінны выконваць чысціню і парадак, правілы асабістай гігіены;
7.3.2. забараняецца затрымлівацца ў санітарным пакоі без патрэбы, а таксама смеціць, курыць, прымаць ежу, напоі, кідаць у ракавіны і ўнітазы староннія прадметы.
7.4. Гардэроб
7.4.1. пасля заканчэння заняткаў (навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых, у аб'яднаннях па інтарэсах), пазакласных мерапрыемстваў навучэнцы ідуць у гардэроб і ў парадку чарговасці забіраюць сваю вопратку, выконваючы парадак і меры бяспекі;
7.4.2. у выпадку выяўлення страты адзення ці абутку навучэнец абавязаны паведаміць аб тым, што здарылася класнаму кіраўніку або дзяжурнаму адміністратару;
7.4.3. навучэнцы не пакідаюць у кішэнях верхняга адзення ключы ад дома, грошы, праязныя дакументы, прылады сувязі (інтэрнэт-сувязі), іншыя каштоўныя рэчы;
7.4.4. пакінутыя і (або) забытыя кімсці ў гардэробе рэчы навучэнцы перадаюць вахцёру або дзяжурнаму настаўніку.
8. ПАРАДАК НАВЕДВАННЯ НАВУЧЭНЦАМІ МЕРАПРЫЕМСТВАЎ У ПАЗАВУЧЭБНЫ ЧАС
8.1. Навучэнцам забараняецца спазняцца на мерапрыемствы, якія праводзяцца ў пазаўрочны час.
8.2. Прысутнасць на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, асоб, якія не навучаюцца ў гэтай установе адукацыі, дапушчальна толькі з дазволу адказнага за правядзенне мерапрыемства або намесніка дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце, або дзяжурнага адміністратара.
8.3. Навучэнцы, прысутныя на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў пазаўрочны час ва ўстанове адукацыі, і асобы, якія не вучацца ў гэтай установе адукацыі, дапушчаныя да ўдзелу ў мерапрыемстве, павінны мець ахайны знешні выгляд, адпаведны ўзросту макіяж.
8.4. Не дазваляецца прысутнасць у верхняй вопратцы і галаўных уборах на мерапрыемствах, якія праводзяцца ў фае, спартыўнай зале, іншых памяшканнях установы адукацыі.
8.5. Прыход і сыход з мерапрыемства ажыццяўляецца арганізавана, у парадку, устаноўленым адказным за правядзенне мерапрыемства.
8.6. Навучэнцы абавязаны выконваць інструкцыі аб мерах бяспекі для навучэнцаў, прадугледжаныя для канкрэтнага мерапрыемства, і выконваць у поўным аб'ёме патрабаванні адказнага за правядзенне мерапрыемства.
8.7. Да заняткаў у спартыўных секцыях, удзелу ў спартыўных спаборніцтвах, да турыстычных паходаў навучэнцы дапускаюцца з дазволу медыцынскага работніка.
8.8. Грамадска-карысная праца навучэнцаў у пазаўрочны час праводзіцца не раней чым праз 30 хвілін пасля заканчэння ўрокаў. Працягласць грамадска-карыснай працы і віды работ устанаўліваюцца Санітарнымі нормамі і правіламі і гігіенічнымі нарматывамі.
9. ЗААХВОЧВАННІ І ДЫСЦЫПЛІНАРНАЯ АДКАЗНАСЦЬ НАВУЧЭНЦАЎ
9.1. У якасці заахвочвання да навучэнцаў могуць прымяняцца наступныя меры:
9.1.1. аб'ява падзякі;
9.1.2. узнагароджанне граматай;
9.1.3. узнагароджанне каштоўным падарункам;
9.1.4. напісанне ліста падзякі законным прадстаўнікам.
9.2. За здзяйсненне навучэнцам дысцыплінарнай правіны (у тым ліку неаднаразовае парушэнне Статута і Правілаў для навучэнцаў) усталёўваецца дысцыплінарная адказнасць, якая выражаецца ў прымяненні да яго наступных мер дысцыплінарнага спагнання:
заўвагі, вымовы.
9.3. Права выбару меры дысцыплінарнага спагнання належыць дырэктару ўстановы адукацыі.
9.4. Звесткі пра ўжыванне меры дысцыплінарнага спагнання даводзяцца да законных прадстаўнікоў непаўналетняга навучэнца.
10. ПРАВІЛЫ КАРЫСТАННЯ ПРЫЛАДАМІ МАБІЛЬНАЙ СУВЯЗІ (ІНТЭРНЭТ-СУВЯЗІ)
10.1. У будынку ўстановы адукацыі навучэнцы абавязаны ставіць прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) у рэжым вібравыклік або бясшумны рэжым.
10.2. Падчас правядзення вучэбных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў прылады мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) павінны знаходзіцца ў школьным партфелі навучэнца ў стане бясшумнага рэжыму.
10.3. Карыстацца прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) падчас навучальных, факультатыўных, стымулюючых, падтрымліваючых заняткаў, заняткаў у аб'яднаннях па інтарэсах, пазакласных мерапрыемстваў можна толькі з дазволу настаўніка.
10.4. Карыстацца прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ва ўстанове адукацыі на перапынках паміж заняткамі (тэлефанаваць, адпраўляць паведамленні) навучэнцам дазволена толькі для аператыўнай сувязі з бацькамі (законнымі прадстаўнікамі), братамі (сёстрамі), іншымі блізкімі сваякамі толькі ў выпадках неадкладнай неабходнасці.
10.5. У выпадку аднаразовага парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) навучэнец павінен напісаць тлумачальную запіску з указаннем прычыны парушэння сапраўдных Правілаў. Класным кіраўніком (настаўнікам) вучню робіцца запіс у дзённік.
10.6. Пры паўторным факце парушэння правілаў карыстання прыладамі мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі) ажыцяўляецца адабранне тэлефона ў навучэнца.
Ва ўстанову адукацыі запрашаюцца бацькі (законныя прадстаўнікі), і пасля размовы з дырэктарам (членам адміністрацыі) ім вяртаецца прылада мабільнай сувязі (інтэрнэт-сувязі). На навучэнца накладаецца спагнанне, якое вызначаецца дырэктарам установы адукацыі.